Școala Monterra on-line – scurt bilanț

Școala Monterra on-line - scurt bilanț

Ne apropiem de finalul primului semestru școlar din acest an predominant on-line (includem în această perioadă și semestrul din anul școlar trecut). Cum este Școala Monterra on-line – scurt bilanț:

Am început școala în septembrie 2019, pornind în aventurile de pe tărâmul cunoașterii fără a bănui ce an cu provocări avea să fie. Am urmărit îndeaproape realizarea obiectivelor din programa Montessori, am consultat curricula tradițională (pentru a ne încadra în numeroasele standarde  de matematică și limbaj), am aplicat si standardizat numeroase teme din curricula Educație pentru Pace cu ocazia activitaților de grup desfășurate zilnic, am fost împreună în diverse vizite în afara școlii cu ocazia activităților extracurriculare planificate la clasă, ne-am bucurat de Serbarea de Craciun, ne-am pregatit împreună pentru a sărbători mamele la școală… Și, dintr-o dată, în ritmul nostru entuziast, s-a așternut liniștea… o liniște apăsătoare a unei întîmplări care va rămâne multă vreme întipărită în memoria noastră- prima pandemie din viața multora dintre noi, dar și o nouă aventură- școala on-line.

Suntem parte din istorie, o istorie care va fi povestită de către copiii noștri, copiilor lor.

Am căutat o formulă cat mai cuprinzătoare pentru cuprinderea principiilor Montessori în acest nou format. Am continuat prezentările Montessori conform planificărilor, încercând să depășim prin kiturile livrate și obstacolul reprezenat de explorarea fizică a materialelor. Am investit mult timp și energie în pregătirea pentru livrarea noului format de școală, în pregătirea materialelor pentru prezentări, în cercetarea platformelor on-line, în găsirea celei mai juste formule de orar. Am schimbat mai multe strategii de lucru, fiecare dintre ele reprezentând o creștere/ îmbunătățire a celei anterioare, având în vedere parteneriatul profesori-copii- părinți. Am fost parte din bucurii, îngrijorări, anxietăți, temeri… însă rezultatul a fost unul pe măsura efortului depus de toate părțile. Mulțumim pentru cuvintele de apreciere și feedbackul de încurajare. Ne bucurăm că efortul nostru a fost văzut 🙂

Am apreciat mobilizarea pe platforma on-line în perioada stării de urgență/alertă.

Apreciem dedicația și dragostea oferite în munca de la școala on-line.

Mulțumim mult pentru felul frumos, jucăuș dar profesionist în care l-ați ghidat pe S. anul acesta. Am observat progrese.

Am ales un format în care:

  • Să ne asigurăm că întreaga comunitate – copii și profesori – este cât mai în siguranță și să traversăm cu bine contextul epidemiologic actual
  • Să oferim o educație de calitate, în beneficiul copiilor

Ce am observat până acum?

Recunoaștem, nu a fost deloc ușor să ne știm zilnic sub lupa ochiului de părinte, poate cea mai drastică dintre lupe . În același timp, am fost mândri să vă împărtășim din valențele meseriei de profesor: livrare de cunoștințe, suport emoțional, integrare de comportamente diverse, limbaj Espere, mediatori.  Și dorim să mulțumim părinților penru parteneriatul minunat oferit –  sprijin în implementarea tuturor celor necesare pentru școală: resurse tehnice, resurse emotionale, resurse de timp, resurse financiare. E nevoie să îndeplinească mai multe roluri în același timp și în același spațiu (sarcinile pentru serviciu, sprjin oferit copiilor pentru a realiza sarcinile pentru școală și grijă pentru mediu – curățenie, pregătirea hranei etc.).  Mai presus de toate,  este important să petrecem timp de calitate cu noi înșine și cu ceilalți membri ai familiei. O mare provocare! Si poate o mare șansă!

Suntem impresionați de implicarea copiilor. Au avut un comportament fantastic pe tot parcursul școlii online. Iar cel mai de preț dar dobândit cu ocazia acestei perioade a fost puterea de adaptare și skill-urile însuțite în domeniul tehnicii, pe care nici măcar nu ni le propuseserăm pentru acest an școlar.

Dintre lucrurile pe care le-am învățat pe parcursul acestei perioade legat de munca on-line, și pe care le vom aplica cu bucurie în continuare se numără:

  1. Prezentările de proiecte, cu prezentări Power Point și chestionare de final (făcute de copii, pentru colegi),
  2. Prezentări prin care copiii să învețe să-și creeze propriile materiale pe computer, cu posibilitatea de autocorectare (control al erorii) și o nouă șansă de a privi în mai mare profunzime procesele mentale pe care le pun în funcțiune atunci când rezolvă ceva (astfel încât să fie capabili să poată învăța computerul să facă acele lucruri),
  3. Proiectele de grup, extinse pe o perioadă mare de timp – cum a fost proiectul cu poezii, pe care îl vom continua, începând cu legătura dintre gramatică și stil,
  4. Proiectele care pun împreună grupuri, minți, sensibilități ale membrilor, pentru a obține multă creativitate și comunicare în echipă (cum a fost proiectul de scriere creativă),
  5. Lucrul la matematică, gramatică, muzică cu seturi de probleme sau exerciții și ”înregistrarea” acestora la nivel de grup, într-un tabel on-line, astfel încât să fie foarte clară situația lucrului (la nivel de grup/individual), situația înaintării în acesta și să existe posibilitarea consultării cu colegii (pentru că poți vedea rezultatele colegilor, verifica dacă rezultatul tău este la fel sau diferit, poți afla care sunt toți copiii care au rezolvat același exercițiu ca tine și, deci, te pot ajuta să te lămurești care este rezolvarea corectă).

Nu știm când se va termina toată această situație, dar un lucru e cert: vom ieși din asta mai înțelegători și, cu siguranță, recunoscători pentru lucruri mici, care altădată se întâmplau “by default”. Și vom ști mai bine ca oricând că Montessori este mai mult decât un mediu pregătit, mai mult chiar decât un set de materiale, este un mod de a avea încredere în copil, a găsi soluții în realitate și în copil.

 

About Echipa Monterra (122 Articles)
Suntem alături de copil în procesul dezvoltării, îl ajutăm să înțeleagă lumea înconjurătoare, îl sprijinim să fie independent, să se respecte atât pe sine cât și pe ceilalti, să facă alegerile potrivite, pentru ca în final să își găsească propriul rol în comunitate.

Comentarii

Adresa de e-mail nu va fi publicata.


*