La Școala Monterra

La Școala Monterra

Deoarece mai multi părinți și-au exprimat interesul pentru Școala Monterra si ne-au adresat numeroase întrebări privitor la modul în care se desfășoară lucrurile la clasă, ne-am propus să postăm periodic informații din buletinul informativ de la școala noastră, pentru a putea primi astfel mai multe detalii despre activitatea de zi cu zi:

După cum știți elevii pot alege unde și cu cine să lucreze. Ei pot alege să lucreze pe un covoraș sau la masă. De asemenea pot alege să lucreze în grup sau individual.

La matematică au ales să lucreze printre altele cu:

  • Lanțurile –  cu ajutorul acestui material elevii ajung să numere pe sărite, să vadă factorii numerelor, care este pătratul și cubul numerelor.
  • Tabla adunării – există trei table cu care elevii lucrează pentru a memora adunările până la 18 cu trecere peste ordin. Ultimul pas care dovedește că elevul face aceste calcule în mod abstract este tabla goală.

 

  • Socotitoarea mică – prin intermediul acestui material elevii fac adunări, scăderi și înmulțiri cu numere alcătuite din 4 cifre.
  • Tabla înmulțirii –  elevii explorează în mod senzorial tabla înmulțirii cu ajutorul barelor cu mărgele iar mai apoi în mod abstract cu ajutorul tablelor.

 

  • Tabla scăderii – pentru memorarea scăderilor avem două table. Elevii trag un bilețel cu o scădere, găsesc rezultatul cu ajutorul tablei și notează pe hârtie.
  • Cuburi de 1 cm – cu ajutorul acestor cuburi elevii pot calcula ulterior volumul diferitelor corpuri geometrice. Momentan construim cu ajutorul lor alte corpuri geometrice și explorăm în mod senzorial.
  • Tuburi și grătare – prin intermediul acestui material elevii fac împărțiri. Li se prezintă succesiv cum să împartă la un număr alcătuit dintr-o cifră, mai apoi din două, din trei și din patru.
  • Cercurile împărțite –  pentru prezentarea noțiunii de fracție folosim cercurile împărțite. Elevilor li se prezintă numitorul și numărătorul iar mai târziu vor face adunări, scăderi, inmulțiri și împărțiri cu ajutorul acestui material.

Pentru a exersa citirea elevii pot folosi mai multe materiale (in plus, elevii aleg de pe raft cărți pe care le lecturează). Printre materialele folosite se află următoarele:

  • Cardurile interpretative – aceste carduri sunt pe niveluri de citire. Elevii citesc și interpretează ceea ce au citit.
  • Cardurile din trei părți – elevii asociază numele cu imaginea.

 

Pentru a exersa scrierea folosim de asemenea mai multe mijloace. Aici câteva dintre ele:

  • Alfabetul mobil cursiv
  • Alfabetul mobil de tipar
  • Scrierea liberă

 

În urma prezentărilor de la geografie elevilor le face mare plăcere să repete prezentările. Aici câteva exemple:

  • Experiment cu privire la munca aerului – elevii observă că aerul cald se înalță și că cel rece îi ia locul.
  • Rotația pământului
  • Cabinetul de Geografie – acest material este foarte îndrăgit de către elevi. Prin intermediul lui elevii învață țările, capitalele, apele diferitelor continente.
  • Linia apariției vieții – a captat atenția unora pentru o lungă perioadă de timp. Unii elevi au ales să scrie propria carte despre apariția vieții pe pământ.

 

Sunetul clopotelor răsună destul de des în clasa noastră.

Elevii sunt foarte încântați de noile prezentări din cadrul ariei curriculare artă. Unii elevi au învățat cum să țese pe gherghef și cum să croșeteze.

 

Activitatea de grup:

am discutat cu elelvii pe teme variate în funcție de situațiile apărute:

  • Exprimarea supărărilor prin cuvinte
    Am discutat cu elevii despre faptul că este nevoie să folosim cuvinte pentru a ne exprima supărarea. În acest fel ne eliberăm de ea, iar persoana cealaltă află despre ce este vorba. Loviturile și cuvintele jignitoare nu ne ajută să ne eliberăm de supărare.
  • Crearea unui spațiu sigur pentru toți
    Ne-am exprimat dorința de a crea un spațiu sigur pentru toată lumea. Ne dorim ca fiecare să poată avea la vestiar ce își dorește și să fie liniștit că va pleca acasă cu tot cu ce a venit. Atunci când vedem un obiect care ne place la un coleg, este nevoie să întrebăm dacă putem să ne uităm la el sau să îl atingem. Niciodată nu luăm ceva fără să cerem.
  • Cum să facem față jignirilor
    Am discutat împreună cu elevii despre acest subiect și am stabilit împreună următoarele moduri de a face față jignirilor:
    1. În primul rând anunțăm persoana care ne jignește că nu este plăcut pentru noi să fim numiți în felul respectiv.
    2. Mai apoi putem afirma că auzim cum ne consideră, dar că noi avem o cu totul altă opinie despre noi.
  • Mânuirea materialelor
    Elevilor li s-a explicat că aceste materiale vor fi folosite mulți ani de acum înainte de un număr mare de elevi și ne dorim ca și elevii care vin după noi să se bucure de ele în stare bună

Prin intermediul acestui buletin informativ ne dorim să vă prezentăm o mică parte din ceea ce înseamnă Educația Cosmică.

About Corina Petcu (6 Articles)
Invatatoare Montessori la Monterra. Diploma AMI 6-12 ani, 2015, Minnessota, SUA La Scoala Monterra am onoarea sa insotesc copii in drumul lor spre autodesavarsire. Am ocazia sa le ofer chei spre cunoastere si sa fiu martora la propriile lor descoperiri despre lume.

Comentarii

Adresa de e-mail nu va fi publicata.


*