La ora de educaţie muzicală

Unul dintre opţionalele îndrăgite de toţi copiii este cel de educaţie muzicală. Alături de dezvoltarea calităţilor muzicale, o astfel de activitate artistică ajută la construirea unei baze de cultură generală şi a pasiunii pentru frumos. În cele două ore de curs copiii capătă noţiuni de teorie muzicală, îşi formează simţul armonic, învăţând şi despre muzica lumii, cu poveşti şi legende despre cum se cântă şi cum se trăieşte în diferite părţi ale globului.

Am participat la cursul demonstrativ, o lecţie extrem de antrenantă şi distractivă care a tratat tema „muzica Spaniei”. Iată cam cum se desfăşoară lucrurile:

Activitatea se deschide cu o discuţie liberă despre costumele şi instrumentele muzicale din Spania. Copiii se strâng curioşi in jurul profesoarei care le istoriseşte despre cavaleri şi armuri şi cum a evoluat muzica până la flamenco-ul din prezent, urmărind pe laptop câteva fragmente. „La flamenco au moţuri la mâneci„, observă Clara, iar Ilinca o completează: „flamenco e atunci când apeşi cu degetelele într-un fel special„. Râd cu toţii de povestea lui Don Quijote spusă cu ajutorul onomatopeelor, participând şi ei încântaţi… iar la vizionarea unei scene din baletul cu acelaşi nume Dafina exclamă: „Uau, ce drăguţ e domnul Quicoteze…” 😀

 DSC01754

„Uraa, a venit pianul !”, se bucură Ştefan O. Urmează teoria muzicală şi profesoara le explică despre portativ şi pătrimi, doimi, optimi… totul într-o joacă foarte serioasă: modelează o pătrime din plastilină, lipesc note colorate (do=rosu, re=portocaliu, mi=galben etc.). Copiii sunt atenţi, cer ajutorul la exerciţii şi pun multe întrebări, fiind foarte interesaţi în special de optimi, care fac furori: „optimea are steag şi i-au crescut şi picioare” (Anton), „la codiţă i-a crescut un steag, e optime !” (Tea) şi „optimea aceea nu ştia să fie optime?” (David Andrei). Apoi fiecare copil cântă la pian, încercând să identifice notele colorate : „do e rosu si sta dinjos de portativ”, decide Horia.Si-sol-la…e ca o hartă pentru sunete cantatul la pian„, sintetizează lucrurile David Stefan…

 2013-10-08 11.07.08

Păstrând tema zilei, cursul se termină cu un flamenco dansat cu panglici colorate. Câţiva băieţi sunt la început mai reticenţi la ideea de dans, însă auzind muzica se implică până la urmă cu mare entuziasm, dornici să participe.

Concluzia ?  „Mi-a plăcut foarte mult la muzică, mă duc să mă spăl de note muzicale” (Tudor) :D.

Echipa Monterra

About Echipa Monterra (87 Articles)
Suntem alături de copil în procesul dezvoltării, îl ajutăm să înțeleagă lumea înconjurătoare, îl sprijinim să fie independent, să se respecte atât pe sine cât și pe ceilalti, să facă alegerile potrivite, pentru ca în final să își găsească propriul rol în comunitate.

Comentarii

Adresa de e-mail nu va fi publicata.


*